مراکز خرید ترکیه و شهر استانبول را بشناسیم

يکشنبه 10 بهمن 1395
16:57
شهزاد کشاورزی

این بار اگر قصد سفر به کشور ترکیه را داشتید بهتر است بدانید که از چه اماکنی باید خرید کنید تا علاوه بر کیفیت خوب اجناس، با قیمت مناسبی نیز رو به رو شوید. هر سال عده ی زیادی از توریست های ایرانی برای گذراندن تعطیلات خود به ترکیه سفر می کنند اما برای خرید سوغاتی و یا گذراندن وقت خود در مراکز خرید معتبر و مناسب دچار مشکل می شوند. ترکیه پر است از پاساژ ها و مراکز خریدی که اگر به خودت بیایی می بینی که ساعت هاست در آن ها مشغول گشتن هستی اما از کدام یک توانستی خرید رضایت بخشی را تجربه کنی؟

امروز می خواهیم شما را با مراکز خرید و پاساژ های ترکیه آشنا کنیم. اگر قصد سفر به استانبول را دارید بهتر است بدانید که در کدام قسمت این شهر کدام مراکز خریدبرای شما مناسب است.

مراکز خرید استانبول :

اجازه دهید شما را با چند نمونه از این پاساژ ها و مراکز خرید آشنا کنیم؛



1. جواهیر :

قبل از آن که حتی ادامه ی این مقاله را مطالعه کنید، بهتر است در وبسایت مرکز خرید جواهیر واقع در قلب استانبول، کمی گشته و کاملا با نقشه ی آن آشنا شوید. چرا که معماری این پاساژ 6 طبقه بسیار پیچیده و گیج کننده می باشد اما نگران نباشید، دنیای برند ها و مارک های اروپایی آن قدر شما را محو تماشای خود می کند که خروج از این پاساژ را فراموش خواهید کرد. پس اگر به دنبال برند های مد اروپا می گردید بازدید از مرکز خرید جواهیر را به تاخیر نیدازید. از پوشاک و جواهرات گرفته تا اسباب بازی کودکان، هر آنچه که در یک پاساژ انتظار دیدن آن را دارید جواهیر برای شما فراهم کرده است. برند های بیشماری نظیر ماسیمودوتی، مانگو، زارا، لیوایز، آدیداس، کانورس و بنتون را در این پاساژ خواهید دید و از رستوران های بینظیر آن لذت خواهید برد. پس اگر به ترکیه سفر کردید حتما سری هم به مرکز خرید جواهیر بزنید. در نظر داشته باشید که ساعت کار این مرکز خرید در استانبول ترکیه بین 10 صبح تا 10 شب می باشد و پس از پاساژ تعطیل خواهد بود.


این مقاله را بخوانید : مکان های دیدنی ترکیه را بشناسید (بخش پایانی)



2. فروم :

اکنون اجازه دهید که شما را با فروم آشنا کنیم. اگر به دنبال تخفیف های خیره کننده هستید فروم جایی است که شما باید حتما به هنگام سفر به ترکیه آن را امتحان کنید.از تخفیف ها و حراج های این مرکز خرید را می توانید با سر زدن به بخش (promotionn) وبسایت آن مطلع شوید. برند های رده پایین تر و متوسطی مانند اچ اند ام و ماوی را در این مرکز خرید می توانید پیدا کنید. از دیگر محاسن این مرکز خرید مجاورت آن با فروشگاه بزرگ برند آیکیا می باشد. از دیگر سرگرمی ها و زیبایی های این مرکز خرید فوق العاده در ترکیه می توان به پارک آبی و آکواریوم آن اشاره کرد که در آن موجودات آبزی بیشماری در حال زیستن هستند و این امر سبب جذب کودکان به این منطقه نیز می شود. وجود موارد این چنینی فروم را به یکی از محبوب ترین پاساژ های ترکیه برای خانواده ها، تبدیل کرده است.




3. کانیون :

پیش از هر چیز باید بدانید که با چه قیمت های گرانی قرار است رو به رو شوید. اما نگران نباشید این مرکز خرید در ترکیه به قدری زیبا و بی نظیر است که ارزش بازدید و خرید را خواهد داشت. حتی اگر قصد خرید آن هم با این قمیت های بالا را ندارید، دست کم یکبار به این مرکز خرید سر زده و شگفت زده شوید. البته سعی کنید برای صرفه جویی در بودجه ی سفر خود از رستوران های این مرکز خرید نیز استفاده نکنید. این رستوران ها گذشته از بینظیر بودنشان بسیار گران قیمت هستند و البته در هیچ جای شهر رقیب ندارند. اگر بخواهیم از برند های موجود در این مرکز خرید صحبت کنیم باید به شما بگوییم که برند هایی نظیر بانانا‌ریپابلیک، تامی هیلفیگر و آن‌تیلور در کانیون وجود دارند که البته ی هیچ جای دیگر شهر شعبه ای ندارند. پس احتمالاً تا کنون متوجه دلیل گرانقیمت بودن این پاساژ شده باشید. اما همچنان به شما پیشنهاد می کنیم که بازدید از این مرکز خرید را از دست ندهید.

از اینکه وقت خود را به مطالعه ی این مقاله اختصاص دادید از شما سپاسگزاریم، در آینده شما را با مراکز خرید بیشتری آشنا خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت چه جاهایی غذا میل کرده و از چه مراکزی سوغاتی بخرید تا در بودجه ای که برای سفر خود در نظر گرفته اید برنامه ریزی کرده و از سفر خود به کشور ترکیه نهایت لذت را ببرید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، برای مشاهده لیست تورهای ترکیه می توانید به لیست تور خارجی در ویکیوز مراجعه کنید، همچنین اگر قصد سفر به استان های کشور عزیزمان را دارید می توانید به لیست تور داخلی ویکیوز مراجعه فرمایید.


بانک مقالات



[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مکان های دیدنی ترکیه را بشناسید (بخش اول)

دوشنبه 20 دی 1395
15:06
شهزاد کشاورزی

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید بهتر است بدانید که با چه مکان های دیدنی و توریستی زیبایی قرار است رو به رو شوید. به همین جهت قصد داریم که شما را با چند مکان دیدنی ترکیه آشنا کنیم.

اگر به ترکیه سفر کردید حتما از مسجد آبی دیدن کنید. یکی از مکان های پر بازدید ترکیه واقع در شهر استانبول، مسجد آبی است که از بنا های تاریخی این شهر نیز به حساب می رود. مسجد آبی به دلیل آن که داخل آن با کاشی های آبی تزیین شده است و شش مناره زیبای آبی در اطراف آن وجود دارد، به این نام شهرت یافته است. قدمت مسجد آبی ترکیه واقع در استانبول، به اوایل سال 16000 میلادی باز می گردد. اگر چه این مکان دیدنی ترکیه جهت ستایش و پرستش پروردگار ساخته شده است اما امروزه عده ی زیادی از مردم، از نقاط مختلف دنیا برای بازدید به آن سر می زنند و علاوه بر آن که جایگاهی برای پرستش و عبادت به حساب می آید، از آن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور ترکیه و شهر استانبول نیز می توان یاد کرد.

پس اگر برای تعطیلات عید نوروز و یا شب یلدای خود و خانواده قصد سفر به ترکیه به خصوص شهر زیبای استانبول را دارید، حتما سری هم به این مکان زیبا و دیدنی بزنید و از نان شیرینی های سنتی این منطقه میل کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود بسازید.

گذشته از مکان هایی نظیر مسجد و زیبایی های اینچنینی، اگر به ترکیه سفر کردید و قصد آن را داشتید که علاوه بر بازدید از مکانی توریستی، برای عزیزان خود سوغاتی تهیه کنید حتما به بازار بزرگ در استانبول رفته و از اجناس سنتی و زیبای آن و فضای متفاوتی که در این مکان حاکم است دیدن نمایید.

بازار بزرگ استانبول علاوه بر آن که یکی از مکان های توریستی و پر بازدید ترکیه و استانبول می باشد، یکی از قدیمی ترین بازار های سرپوشیده ی جهان به حساب می آید. کالاهایی که از سراسر دنیا به این بازار صادر می شود، همگی از نظر کیفیت و قیمت مورد بررسی قرار گرفته و سپس برای فروش در این بازار قرار می گیرند. حدود 4000 مغازه در این بازار وجود دارد. فراموش نکنید در این بازار هر قیمتی که شنیدید را سریع قبول نکنید و حتما چانه بزنید و مطمئن باشید کسی از این عملکرد شما تعجب نخواهد کرد.

برای مشاهده و مطالعه سایر مکان های دیدنی ترکیه به خصوص شهر استانبول با ما همراه باشید. در مقالات آینده حتما شما را با زیبایی های بیشتری از ترکیه آشنا خواهیم کرد.

سفر خوبی را برای شما عزیزان آرزومندیم، با انتخاب تور استانبول و تور ترکیه مطمئن، سفری خاطره انگیز را برای خود و خانواده عزیزتان فراهم کنید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، برای مشاهده لیست تورهای ترکیه می توانید به لیست تور خارجی در ویکیوز مراجعه کنید، همچنین اگر قصد سفر به استان های کشور عزیزمان را دارید می توانید به لیست تور داخلی ویکیوز مراجعه فرمایید.



[ بازدید : 115 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

14 نکته بسیار مهم در سفر به تایلند

دوشنبه 20 دی 1395
15:04
شهزاد کشاورزی


کشور ‏تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد ‏توریستی در جنوب شرق آسیا است و این به دلیل وجود سواحل کریستال آبی , جنگل های انبوه , مواد غذایی متنوع و ارزان و خانه های ییلاقی مقابل ساحل و برخی از بهترین هتل های لوکس در جهان می باشد .
شما می توانید هر چیزی را در اینجا پیدا نمایید جایی برای تمام سلیقه ها با هر بودجه ای.

در برنامه ریزی برای سفر به کشور تایلند کلیات زیر را حتما مد نظر خودتون قرار بدید :

۱ - برای این سفر حداقل ۱۵ روز وقت در نظر بگیرید . (اکثر پکیج های آژانس ها تور تایلند ۷ شب و ۸ روز را ارائه میکنند )

۲ - به فکر مسافرت خارج از تور تایلند نباشید .

۳ - برای مسافرت خود برنامه ریزی داشته باشید . قصد شما از سفر بسیار مهم است .

-
برای دیدن مناطق تاریخی و گردشگری عمومی ، همراهی با کارناوالهای مختلف ، شهر بازی و تفریحات شبانه ، خرید و دیدن فروشگاههای مدرن و قدم زدن در محیط شهری مدرن ، شهر بانکوک را برای مسافرت انتخاب کنید .

-
برای انجام انواع تفریحات آبی و گشت ها و تفریحات شبانه و ساحل های شلوغ ، شهر پاتایا مقصد خوبی برای شماست .

-
برای دیدن طبیعت بکر و رویایی و ریلکس کردن و استفاده از تورهای روزانه ، غواصی و کایاک سواری ، قایقرانی در امواج خروشان و گردش در جنگل سوار بر فیل و . . . جزیره زیبای پوکت در انتظار شماست .

۴ - حتی المقدور پرواز قطر(القطریه ) - امارات (امارات فلای و الاتحاد) و یا بحرین ( گلف ایر ) را انتخاب کنید . (این توصیه برای تور های بیشتر از ۸ روز است و در غیر اینصورت پرواز داخلی بهتر است (

۵ - به جز خرید برای هر روز اقامت در تایلند حداقل مبلغ ۸۰ دلار پیش بینی کنید .

۶ -سفر به تایلند مربوط به گروه سنی خاص یا زن و مرد یا متاهل و مجرد نیست . این سفر برای همه مناسب است و هر کس قادر به بهره برداری خاص مد نظر خود میباشد .

۷ - فصول مناسب برای سفر مهر ماه تا اواخر اردیبهشت است . لکن بهترین زمان آبان تا اخر دی ماه است . هر چند در تابستان نیز می توان سفر را انجام داد . (در ادامه در خصوص فصول گرم و شرجی و بارانی تایلند مفصل توضیح داده خواهد شد (

۸ - دانستن زبان انگیسی حسن است . اما برای این سفر ضروری نیست . در حد نیازمندی های روزمره (خرید و سفارش غذا و پرسیدن آدرس ) کفایت می کند . در تایلند قشر جوان اکثرا قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستند.

۹ - سفیر فرهنگی خوبی برای کشور خود باشید . هر چند فرهنگ کشور ما بسیار غنی و با ارزش است اما در مواردی اختلافات فرهنگی باعث ایجاد مشکل و نهایتا بد بینی مردم دیگر کشورها نسبت به ما میشود .

۱۰ - سیستم رانندگی در جنوب شرق آسیا کاملا بر عکس ایران است . حتی المقدور از اجاره کردن موتور سیکلت یا اتومبیل و حتی جت اسکی در جزایر خودداری گردد .

۱۱ - بهترین حالت مسافرت های خانوادگی است و یا گروه دوستان . لکن توصیه نمیکنم برای این سفر بیش از یک خانواده و یا در گروه دوستان بیش از ۴ نفر باشید . اختلاف سلیقه همیشه هست و در این سفر بنا به مسائل مختلفی که در ادامه خواهد آمد ممکن است این اختلاف سلیقه بیشتر از حد معمول شده و اسباب ناراحتی گروه را فراهم کند .

۱۲ - در طول سفر صبور باشید و تابع تصمیم گروه. به نظرات دوستان و خانواده احترام بگذارید و در صورت مستبد بودن حتما به تنهایی سفر کنید .

۱۳ - برای این سفر کمترین بار را ببندید . لباسهای آنچنانی و غذا و . . . به همراه نبرید . همراه داشتن راحت ترین نوع لباس و کفش و نداشتن بار اضافه در این سفر نعمت بزرگی است .

۱۴ - نوع هتل با توجه به کیفیت و محل جغرافیایی هتل بسیار مهم است .


[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تور بلغارستان تجربه تاریخ و طبیعت

دوشنبه 20 دی 1395
15:01
شهزاد کشاورزی

کشور بلغارستان در دل اروپا با تاریخی کهن و طبیعت زیبا که می تواند بهترین گزینه برای سفری لذت بخش و خاطره انگیز باشد. با وجود خرید یک تور بلغارستان ارزان می توانید تنوع وسیعی از جاذبه های گردشگری را تجربه کنید و از شهرهای توریستی آن یعنی وارنا و صوفیه دیدن کنید.
تور بلغارستان این فرصت را به شما می دهد تا در وارنا که یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا می باشد، قدم بزنید. شهری بندری که بزرگترین گنجینه طلای دنیا را در خود جای داده است. قدم بعدی در این سفر بازدید از سواحل زیبای صوفیه ، پایتخت بلغارستان می باشد. در تور صوفیه شهر پارک ها، سواحل زیبای دریای سیاه، کوه های بلند منتظر گردشگران است.

دیدنی های سفر با تور بلغارستان

نقطه شروع در سفر به کشور بلغارستان از فرودگاه SOF می باشد که در سال ۲۰۰۶ با یک طراحی مدرن و آخرین تجهیزات فنی و مهندسی روز دنیا و ظرفیت پروازی بالا افتتاح گردید.


در این مجموعه فرودگاهی رستوران، کافی شاپ و مراکز خرید با ارائه بهترین کیفیت خدمات رسانی می کنند. این فرودگاه به دلیل ظرفیت پروازی، حمل بار و جابه جایی مسافر، تجهیزات به روز و سیستم حمل و نقل پیشرفته در شمار بهترین فرودگاه های اروپا و دنیا قرار دارد.


کلیسای الکساندر نوسکی:


کلیسای جامع Alexander Nevsky با گنبد طلایی با ارتفاع حدود ۴۵ متر و ارتفاع ناقوس حدود ۵۰.۵۲ متر، به عنوان بزرگ ترین کلیسای جامع کاتولیک در شرق اروپا و جهان محسوب می شود.

این کلیسا به یاد دویست هزار سرباز روسی، اوکراینی و بلغاری که در جنگ روسیه و ترکیه در سال ۱۸۷۷ تا ۱۸۷۸ساخته شده است و سبک معماری کلیسای Alexander Nevsky نئو بیزانسی می باشد و نمادی از توریسم مذهبی بلغارستان محسوب می شود.


دانشگاه سنت کلمنت:

دانشگاه St. Clement of Ohrid با معماریی بی نظیری آن، که دارای ۱۴ دانشکده است. این دانشگاه از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های اروپا و بلغارستان می باشد که در اکتبر سال ۱۸۸۸ ساخته شده است.

موزه ملی تاریخ:

موزه ملی تاریخ درسال ۱۹۷۳ افتتاح گردید که حدود ۶۵۰ هزار شیء تاریخی و باستانی از کشور بلغارستان، اروپا و حوزه بالکان در آن نگه داری می شود و همین امر این موزه را به عنوان بزرگ ترین موزه تاریخ در حوزه بالکان معرفی کرده است و از مواردی است که گردشگران تور بلغارستان همیشه می بینند.

استادیوم واسیل لوسکی:

اگر علاقه مندان به گردشگری ورزشی هستید یکی از جاذبه ها تماشایی استادیوم ولسکی شهر صوفیه می باشد. مجموعه استادیوم چند منظوره Vassil Levski که از نام قهرمان اسطوره ای بلغارستان Levski گرفته شده است، در قلب شهر صوفیه پایتخت بلغارستان قرار دارد. در سالن های ورزشی آن خوانندگان بزرگ و گروه های موسیقی معروف برنامه کنسرت برگزار می کنند.


بنای یادبود زنگ یا برج زنگ:

به یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری اروپا در این کشور سر بزنید. بنای زنگ یا برج زنگ ها در صوفیه نمادی از صلح و کودکان می باشد. این بنا با پیام صلح و دنیای بدون جنگ برای کودکان صرف نظر از نژاد و رنگ پوست در سال ۱۹۷۹ ساخته شد. ارتفاع برج حدود ۳۷ متر می باشد. هجده زنگ به صورت موزیکال عمل میکنند در در قسمت دایره ای کف بنا نود و پنج زنگ به کار رفته است.
امیدواریم لحظات زیبا و خاطره انگیزی را در تور بلغارستان تجربه نمایید.


[ بازدید : 118 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

جاذبه های گردشگری ارمنستان

چهارشنبه 8 دی 1395
16:42
شهزاد کشاورزی
جاذبه های گردشگری ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان با رودخانه ها ,کوه های و جنگل های فروان و همچنین آتشفشان های خاموش و دره های عمیق و فلات های بلند سرشار از جاذبه های گردشگری طبیعی می باشد البته نمیتوان جاذبه های گردشگری تاریخی آن را نادیده گرفت .

ارمنستان تنها کشور باقی مانده از آناتولی قدیم با قدمت ۳۰۰۰ سال

کشوری در مسیر جاده ابریشم

و کوه های معروف آرارات

به قدمت عصر سنگ و آهن

بین آسیا و اروپا

بهشت دوستداران معماری

سرزمین مرتفع ترین دریاچه آب شیرین جهان، دریاچه سوان

کشوری مقدس برای پیروان مسیح (ع)

مقصدی مناسب برای گردشگران ایرانی به همراه تور ارمنستان

ارمنستان کشوری است در طول رشته کوه های قفقاز که در سمت غرب خود امپراطوری بیزانس و بعدها عثمانی ها و در سمت شرق و جنوب خود امپراطوری های بزرگ ایران و روسیه را به همسایگی داشته است. اولین کشوری که به دین مسیح (ع) گروید. با طبیعت و جغرافیای بکر کوهستانی که به آب های آزاد راه ندارد.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

ارمنستان با رودخانه ها ,کوه های و جنگل های فروان و همچنین آتشفشان های خاموش و دره های عمیق و فلات های بلند سرشار از جاذبه های گردشگری طبیعی می باشد البته نمیتوان جاذبه های گردشگری تاریخی آن را نادیده گرفت . در یک سفر با تور ارمنستان میتوانید از تمام این مناطق دیدنی و شگفت انگیز ارمنستان دیدن کنید البته حتما پیش از سفر خود مقاله زیر را بخوانید تا بیشتر با مناطق توریستی و گردشگری این کشور آشنا شوید .

با ما همراه شوید تا چندی جاذبه های گردشگری ارمنستان را به شما معرفی کنیم:

1- رصد خانه کاراهونج یا استون هنج ارمنستان

رصد خانه Karahundj یکی از قدیمی ترین ساخته های دست بشر هست که صاحب نظران معتقد هستند ۳۵۰۰ سال قبل از استون هنج انگلستان و با همان اصول ریاضی ساخته شده است. کلمه "کارا " در زبان ارمنی به معنای سنگ می باشد و "هونج" همان "هنج" به انگلیسی به معنای ایستاده و آویزان است که درکل به معنای ۲۲۳ سنگ ایستاده می باشد.


2- صومعه تاتو ارمنستان

صومعه Tatev بنایی بر فراز دره ای عمیق و صخره ای جرج. این صومعه موقعیت مکانی بی نظیری دارد در گذشته علاوه بر محل زندگی راهبه ها موقعیت دفاعی خوبی داشته است چرا که از دو طرف به پرتگاه مشرف است و دوطرف دیگر آن حصارسنگی کشیده شده است. جالب است بدانید نوع معماری این صومعه که تا الان نیز پویایی خود را حفظ کرده است مورد استفاده بسیاری از معماران قرار گرفته است .

۳ صومعه خور ویراپ

کلمه Khor Virap به معنای "گودال عمیق" هست. این صومعه برای مسیحیان ارمنستان اهمیت زیادی دارد چون محل زندگی گریگور می باشد که اندیشه مسیحیت را به ارمنستان آورد پس از زیارتگاه های مذهبی اصلی مردم ارمنستان هست.

۴ صومعه یا معبد گارنی

این معبد در منطقه خوش و آب و هوای استان کوتایک واقع گردیده است به همین دلیل همیشه به عنوان ییلاق و شکارگاه شاهان ارمنستان بوده است. نمونه ی بی نظیری از معماری و فرهنگ هلنی که میراث اشکانیان در منطقه ایران و ارمنستان هست. این معبد به دستور مهرداد سوم برای خدای مهراز ادیان باستانی ایران ساخته شده است. نوع معماری بنا و دست نوشته های باستانی آن از جاذبه های اصلی بنا می باشد. به علت وجود آب و هوای خوب این منطقه و بنای تاریخی زیبای موجود در آن حتما دیدار از معبد گارنی را در تور ارمنستان خود قرار دهید .

۵ کلیسای گغارد

بنای کلیسای گغارد شبیه صومعه گارنی است که با فاصله ازآن در بالای کوه و به دست گریگور روشنفکر ساخته شده است. مردم محلی باورهای جالبی در خصوص این صومعه دارد. به طور مثال درختی در آن نزدیکی وجود دارد که مانند مردمان روستایی ایران به آن دخیل بسته می شود و یا آنگه اعتقاد دارند اگر به ورودی صومعه که در دل صخره ساخته شده است هفت سنگ پرتاب شود و سه سنگ آن به زمین نخورد شخص آروزهایش برآورده میشود.

۶ موزه مانتادران ارمنستان

موزه Matenadaran نزدیک به ۱۷۰۰۰ نسخه خطی به هفده زبان دنیا درخود جای داده است . بعد از عبور از درهای مسی موزه دربدو ورود به بنای موزه با مجسمه از بزرگان و فیلسوفان روبرو می شوید که از طریق پلکانی شما را به سمت سالن محل نگه داری نسخ خطی راهنمایی می کنند.

۷ موزه صنایع دستی ارمنستان

موزه Armenian Craft Museum مکانی که می توانید با یک گشت کوچک تنوع صنایع دستی اقوام مختلف در ارمنستان را مشاهده کنید. انواع مختلفی از جواهرات طلا و نقره و ظروف مسی وسفالی و نقش برجسته .

۸ آبشار Cascadeیا هزار پله ارمنستان

این بنای پله ای را می توان یک نمایشگاه دو منظوره از هنر و معماری دانست. با رسیدن به بالای پله ها می توانید نمای بسیار زیبایی از شهر ایروان داشته باشید.

۹ میدان جمهوری

میدا ن جمهوری یا میدان لنین بنای برای یادبود استقلال ارمنستان از شوروی سابق ساخته شده است. در مرکزین این میدان مجسمه ای از لنین قرار دارد. این میدان بیضی شکل محل مناسبی برای برگزاری انواع کنسرت های بزرگ موسیقی می باشد که طرفداران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند. از دیگر علت اهمیت این میدان هفت ساختمانی است که آن را احاطه کرده است.

گالری ملی با نمایش بیش از ۲۵۰۰۰ اثر هنری هنرمندان ارمنی، روسی و اروپایی که علاقه مندان خاص خود را دارد.

ساختمان وزارت دارایی که در ضلع جنوب شرق میدان جمهوری ارمنستان واقع شده است.

ساختمان هتل ماریوت در ارمنستان که تنها هتل بین المللی در ارمنستان میباشد.

از دیگر بناهای اطراف میدان می توان به ساختمان خانه دولت، اداره پست مرکزی، وزارت امورخارجه و وزارت انرژی و منابع طبیعی ارمنستان اشاره کرد.

۱۰ بنای یادبود قتل عام ارامنه تسیتسرناکابرد

بنای و موزه Tsitsernakaberd برای یاد بود قتل عام ارامنه توسط عثمانی ها درسال ۱۹۱۵ بساخته شده است. ستون ۴۴ متری به شکل سوزن طراحی گردیده اس تتا نمادی از زایش دوباره در ارمنستان باشد. نام بنای موزه را "قلعه پرستو ها" نامیده اند. چرا که در اساطیر اعتقاد برآن است که پرنده پرستو در صورتی که آشیانه اش ویران شود به منزل باز میگردد . به همین دردلیل در خود نشان یادبود و حتی در بنای موزه شما استفاده از رنگ مشکی را بسیار دیده میشود. در سفر با تور ارمنستان حتما از این مکان دیدن کنید .

۱۱ کوه های زیبای قفقاز

این رشته کوه با قلل پوشیده از برفش یکی از بهترین انتخاب ها برای علاقه مندان به طبیعت گردی و کوه پیمایی می باشد. با قدم زدن در مناظر زیبا و استثشمام هوایی تازه در دل این کوه ها و دیدن بناهای باستانی و صومعه های کوچک ولی زیبا.

۱۲ دریاچه سوان

مرتفع ترین دریاچه آب شیرین جهان

سوان به معنای سرزمین دریاچه هاست. این دریاچه منشا بسیاری از رودخانه کشور ارمنستان مانند رود هزاردان می باشد و وجود این دریاچه باعث به وجود آمدن اکوسیستم بی نظیری شده است . از جمله مهمترین آن ماهی های قزا آلا معروف ارمنستان "ایشخان" که در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد.

منطقه معروف دلیجان یا سوئیس کوچک معروف است. با طبیعتی بکر از دریاچه و کوهستان بهترین مکان برای استراحت کردن و علاقه مندان به طبیعت می باشد.در روستای سیمونکا می توانید انواع نوشیدنی های بسیار خنک در کنار آب معدنی های گوارا امتحان کنید.

https://www.findatour.co/fa/tourist-countries/armenia/armenia-132


[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ارمنستان کشوری در مسیر جاده ابریشم

چهارشنبه 8 دی 1395
16:35
شهزاد کشاورزی
ارمنستان کشوری در مسیر جاده ابریشم

ارمنستان کشوری در مسیر جاده ابریشم

ارمنستان تنها کشور باقی مانده از آناتولی قدیم با قدمت ۳۰۰۰ سال

کشوری در مسیر جاده ابریشم

و کوه های معروف آرارات

به قدمت عصر سنگ و آهن

بین آسیا و اروپا

بهشت دوستداران معماری

سرزمین مرتفع ترین دریاچه آب شیرین جهان، دریاچه سوان

کشوری مقدس برای پیروان مسیح (ع)

مقصدی مناسب برای گردشگران ایرانی به همراه تور ارمنستان

ارمنستان کشوری است در طول رشته کوه های قفقاز که در سمت غرب خود امپراطوری بیزانس و بعدها عثمانی ها و در سمت شرق و جنوب خود امپراطوری های بزرگ ایران و روسیه را به همسایگی داشته است. اولین کشوری که به دین مسیح (ع) گروید. با طبیعت و جغرافیای بکر کوهستانی که به آب های آزاد راه ندارد.

فرهنگ و هنر در ارمنستان

از نظر فرهنگی کشور ارمنستان بسیار جمعیت یک دستی دارند اما فرهنگی برگرفته از گرجستان و روسیه و یونان به خوبی در آن مشاهده می شود. بیش از۹۹ درصد از مردم از نژاد ارمنی هستند و به دین مسیحیت (کاتولیک) اعتقاد دارند. این کشور کوچک با جمعیت یک دست خود سرشار از پیوند های درون خانوادگی هست و مردمی بسیار بلند طبع و میهمان نواز دارد.

اگر کشور ارمنستان مقصد بعدی سفر شماست پس حتما در پی تجربه طبیعت، تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین در طول سفر با تور ارمنستان هستید.

هنر نیز پیشینه پرباری در این کشور تاریخی دارد . اوج هنر باستانی در ارمنستان به دلیل موقعیت کوهستانی و صخره ای آن در بناهای صخره ای، صومعه و پیکر تراشی بر سنگ می باشد.

مردم ارمنستان از دیرباز با تئاتر آشنا بودند. شاید بتوان علت این امر را به یونانیان باستان و علاقه وافرشان به هنر نمایش جست وجو کرد.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

به دلیل نوع موقعیت جغرافیایی ارمنستان این کشور آب و هوای کوهستانی دارد. در زمستان کوه های برفی اش گردشگران زمستانی را به سوی خود می کشاند و در تابستان طبیعت زیبایی کوه های آرارات و قفقاز. پس بهترین زمان سفر با تور ارمنستان برای گردشگران از ماه می تا ژوئن (اردیبهشت تا خرداد) وسپتامبرتا اکتبر (شهریور و مهر) می باشد.

غذا و رستوران در ارمنستان

مسلما در سفر به ارمنستان یکی از مواردی که نباید نگران آن باشید غذا در طول سفر می باشد. چرا که همزیستی فرهنگی مردمان ارمنی با ایرانیان باعث ایجاد شباهت های بسیاری در زمینه غذا و فرهنگ شده است. انواع رستورانهای ایتالیایی، چینی، مکزیکی، لبنانی و البته رستورانهای ایرانی وجود دارد. از جمله رستوران ایرانی آریا و شیروان و یا رستوران سنتی آرارات که حتما امتحان کنید. سالاد بسیار لذیذ هوناکان، کباب ماهی ، املت روسی، خاش (شبیه کله پاچه ایرانی)، زاوراپلاف از جمله معروف ترین غذاهای ارمنی می باشد.

خرید در ارمنستان

خرید محبوب ترین بخش هر سفر بخصوص برای بانوان می باشد. در ارمنستان می توانید علاوه بر تولیدات محلی فروشگاه های نمایندگی برندهای معروف دنیا را ببینید. دو بازار معروف در ارمنستان؛ بازر ورنیساج که درآن انواع صنایع دستی محلی و فروشگاه های برند دنیا وجود دارد و دیگری بازار شوکا می باشد که محلی برای علاقه مندان به میوه ها و سبزیجات و انواع مواد خوراکی می باشد.در سفر با تور ارمنستان حتما از این بازار ها دیدن نمایید .

از همه موارد بالا که بگذریم جاذبه های گردشگری ارمنستان نیز دربین علاقه مندان جایگاه خاص خود را دارد. از رصدخانه کاراهونج، صومعه های معروف تاتو، خور ویراپ و معبد گارنی تا جاذبه های طبیعی زیبایش یعنی دریاچه سوان و شهر دلیجان معروف؛ همه و همه لحظات به یاد ماندنی را برای شما رقم می زند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص جاذبه های گردشگری ارمنستان بگوییم.

https://www.findatour.co/fa/tourist-countries/armenia


[ بازدید : 139 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور خارجی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]