ارمنستان کشوری در مسیر جاده ابریشم

چهارشنبه 8 دی 1395
16:35
شهزاد کشاورزی
ارمنستان کشوری در مسیر جاده ابریشم

ارمنستان کشوری در مسیر جاده ابریشم

ارمنستان تنها کشور باقی مانده از آناتولی قدیم با قدمت ۳۰۰۰ سال

کشوری در مسیر جاده ابریشم

و کوه های معروف آرارات

به قدمت عصر سنگ و آهن

بین آسیا و اروپا

بهشت دوستداران معماری

سرزمین مرتفع ترین دریاچه آب شیرین جهان، دریاچه سوان

کشوری مقدس برای پیروان مسیح (ع)

مقصدی مناسب برای گردشگران ایرانی به همراه تور ارمنستان

ارمنستان کشوری است در طول رشته کوه های قفقاز که در سمت غرب خود امپراطوری بیزانس و بعدها عثمانی ها و در سمت شرق و جنوب خود امپراطوری های بزرگ ایران و روسیه را به همسایگی داشته است. اولین کشوری که به دین مسیح (ع) گروید. با طبیعت و جغرافیای بکر کوهستانی که به آب های آزاد راه ندارد.

فرهنگ و هنر در ارمنستان

از نظر فرهنگی کشور ارمنستان بسیار جمعیت یک دستی دارند اما فرهنگی برگرفته از گرجستان و روسیه و یونان به خوبی در آن مشاهده می شود. بیش از۹۹ درصد از مردم از نژاد ارمنی هستند و به دین مسیحیت (کاتولیک) اعتقاد دارند. این کشور کوچک با جمعیت یک دست خود سرشار از پیوند های درون خانوادگی هست و مردمی بسیار بلند طبع و میهمان نواز دارد.

اگر کشور ارمنستان مقصد بعدی سفر شماست پس حتما در پی تجربه طبیعت، تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین در طول سفر با تور ارمنستان هستید.

هنر نیز پیشینه پرباری در این کشور تاریخی دارد . اوج هنر باستانی در ارمنستان به دلیل موقعیت کوهستانی و صخره ای آن در بناهای صخره ای، صومعه و پیکر تراشی بر سنگ می باشد.

مردم ارمنستان از دیرباز با تئاتر آشنا بودند. شاید بتوان علت این امر را به یونانیان باستان و علاقه وافرشان به هنر نمایش جست وجو کرد.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

به دلیل نوع موقعیت جغرافیایی ارمنستان این کشور آب و هوای کوهستانی دارد. در زمستان کوه های برفی اش گردشگران زمستانی را به سوی خود می کشاند و در تابستان طبیعت زیبایی کوه های آرارات و قفقاز. پس بهترین زمان سفر با تور ارمنستان برای گردشگران از ماه می تا ژوئن (اردیبهشت تا خرداد) وسپتامبرتا اکتبر (شهریور و مهر) می باشد.

غذا و رستوران در ارمنستان

مسلما در سفر به ارمنستان یکی از مواردی که نباید نگران آن باشید غذا در طول سفر می باشد. چرا که همزیستی فرهنگی مردمان ارمنی با ایرانیان باعث ایجاد شباهت های بسیاری در زمینه غذا و فرهنگ شده است. انواع رستورانهای ایتالیایی، چینی، مکزیکی، لبنانی و البته رستورانهای ایرانی وجود دارد. از جمله رستوران ایرانی آریا و شیروان و یا رستوران سنتی آرارات که حتما امتحان کنید. سالاد بسیار لذیذ هوناکان، کباب ماهی ، املت روسی، خاش (شبیه کله پاچه ایرانی)، زاوراپلاف از جمله معروف ترین غذاهای ارمنی می باشد.

خرید در ارمنستان

خرید محبوب ترین بخش هر سفر بخصوص برای بانوان می باشد. در ارمنستان می توانید علاوه بر تولیدات محلی فروشگاه های نمایندگی برندهای معروف دنیا را ببینید. دو بازار معروف در ارمنستان؛ بازر ورنیساج که درآن انواع صنایع دستی محلی و فروشگاه های برند دنیا وجود دارد و دیگری بازار شوکا می باشد که محلی برای علاقه مندان به میوه ها و سبزیجات و انواع مواد خوراکی می باشد.در سفر با تور ارمنستان حتما از این بازار ها دیدن نمایید .

از همه موارد بالا که بگذریم جاذبه های گردشگری ارمنستان نیز دربین علاقه مندان جایگاه خاص خود را دارد. از رصدخانه کاراهونج، صومعه های معروف تاتو، خور ویراپ و معبد گارنی تا جاذبه های طبیعی زیبایش یعنی دریاچه سوان و شهر دلیجان معروف؛ همه و همه لحظات به یاد ماندنی را برای شما رقم می زند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در خصوص جاذبه های گردشگری ارمنستان بگوییم.

https://www.findatour.co/fa/tourist-countries/armenia


[ بازدید : 141 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور خارجی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]