گذری از موزه لوور پاریس

سه شنبه 15 فروردين 1396
15:45
شهزاد کشاورزی
گذری از موزه لوور پاریس

مرکز شهر پاریس، واقع در کشور فرانسه، جایی که هنر و تاریخ در هم آمیخته شده است. بیشتر از 35 هزار اثر هنری در این موزه وجود دارد که آن ها را در 8 بخش مختلف به نمایش گذاشته اند. موزه لوور پر بازدید ترین موزه جهان شناخته شده است چرا که بیش از 9.5 میلیون بازدید کننده در سال از سرتاسر جهان به این موزه آمده و از آن دیدن می کنند.

موزه لوور از سال 1793 تا کنون به عنوان " موزه عمومی " فعالیت کرده است. هنر، تاریخ بشر و فرهنگ و مواردی از این دست همواره موضوع اصلی و قابل نمایش این موزه بوده و آثار بسیار زیادی در زمینه های ذکر شده در این موزه به نمایش در آمده است.

شاید پر بازدید ترین و معروف ترین اثری که در موزه لوور نگه داری می شود و به گوش همه مردم آشنا است، همان " لبخند مونالیزا" اثر "لئوناردو داوینچی" باشد.

تاریخچه ساختمان موزه لوور پاریس :

قبل از انقلاب کبیر فرانسه، ساختمان این موزه در اصل یکی از کاخ های سلطنتی بود که البته در آن آثار ارزشمند هنری را نگه داری می کردند. بعد از انقلاب کبیر فرانسه، درست در سال 1789 موزه لوور به همراه کلیه آثارش به مردم فرانسه اهدا شد. سال ها بعد یعنی 1793، موزه لوور به عنوان موزه ملی فرانسه شناخته شد.

در پشت ساختمان موزه که قبلا کاخ سلطنتی بود، یک باغ بزرگ و با شکوه به نام باغ تویلری وجود دارد که رو به روی آن نیز میدان کنکورد واقع شده است. خیابان معروف شانزلیزه در نزدیکی این محل قرار دارد.

آثار معروف و برجسته موجود در موزه لوور :

از معروف ترین آثار این موزه بعد از لبخند مونالیزا می توان به مواردی چون بانوی صخره ها، لوح حمورابی، گاو بالدار آشوری، لوح پیروزی نارام سین، نقش برجسته های آشوری، ظروف گلی آشوری و بز بالدار طلایی اشاره کرد.

هنر اسلامی در موزه لوور :

این بخش از موزه در سال 1993 و در ده تالار ایجاد شد که در سال 2002 رئیس جمهور وقت فرانسه یعنی ژاک شیراک، پس از بازدید از موزه لوور فرانسه تصمیم گرفت که یک بخش مجزا برای نمایش مجموعه آثار هنر اسلامی فراهم کند.

آثار برجسته و سرشناس ایران باستان در موزه لوور :

از این آثار زیبا و برجسته می توان به مواردی همچون سنگ ‌نگاره یادبود اونتاش ناپیریشا، سنگ‌نگاره زن عیلامی و ندیمه، سنگ‌نگاره بز با دم ماهی، تندیس فاخته لاجوردی، تندیس ناپیرآسو، تابلو مراسم نیایش راهبه‌های آفتاب، تخته بازی ۵۸ خانه، نقش برجسته آجری شیر کاخ آپادانا شوش، سرستون گاو دوسر کاخ آپادانا شوش، کتیبه داریوش بزرگ در کاخ آپادانای شوش، افسار برنزی لرستان و صدف ‌نوشتهٔ اکدی اشاره کرد.

امیدواریم مطالعه این مقاله شما را در بازدید از موزه لوور و سفر به فرانسه مشتاق تر کرده باشد، سفر خوبی را برای شما آرزومندیم.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، برای مشاهده لیست تورها می توانید به لیست تور خارجی در ویکیوز مراجعه کنید، همچنین اگر قصد سفر به استان های کشورعزیزمان را دارید می توانید به لیست تور داخلی و تور زیارتی ویکیوز مراجعه فرمایید.

بانک مقالات ویکیوز


[ بازدید : 99 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تور خارجی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]